Stále prísnejšie emisné limity a pokrok vo vývoji akumulátorov smerujú k väčšiemu rozšíreniu elektromobilov. Okrem Tesly, ktorá nedávno rozšírila ponuku a okrem Modelu S už ponúka aj SUV, Model X, sa týmto smerom vydávajú aj iné automobilky. Porsche iba nedávno predstavilo koncept luxusného elektrického športového sedanu Mission E s dojazdom 500 km. Elektromobil s dojazdom 500 km ohlásil aj Mercedes. Okrem toho Mercedes-Benz upúšťa od nafty a chce sa viac venovať hybridom. Určite v tom nezostane sám. Podobnou cestou sa podľa najnovších správ pustí aj Volvo. To by chcelo svojho konkurenta pre Teslu predstaviť do roku 2019.

"Nadišiel čas pre elektrické autá, aby prestali byť okrajovou záležitosťou a stali sa mainstreamom," myslí si Hakan Samuelsson, prezident automobilky Volvo.

Určite to nie je po prvýkrát, čo Volvo koketuje s elektromobilitou. Veď napríklad v roku 2010 predstavilo Volvo C30 DRIVe Electric. Auto však malo dojazd iba 150 km, vyrobili len 250 kusov. O tri roky neskôr Volvo avizovalo, že pracuje na paneloch karosérie, ktoré by mohli fungovať ako batérie. V tom istom období Volvo oznámilo, že skúma možnosti bezdrôtového nabíjania. Šéf automobilky, Hakan Samuelsson, tentoraz ohlásil elektromobil s dojazdom, ktorý by mohol konkurovať Tesle. Na nabitie má zvládnuť 523 km. Vzhľadom na vývoj trhu a preferencie zákazníkov zrejme nepôjde o sedan. Skôr môžeme očakávať elektrické SUV.

Kombinovaný výkon súčasného hybridného modelu XC90 T8 je 294 kW (400 k) a 640 Nm, pričom spaľovací motor poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor slúži na pohon tých zadných.

Elektrifikácia Volva však nebude zameraná iba na elektromobily. Automobilka chce mať totiž do piatich rokov vo svojom portfóliu hybridný model z každého typu. Samuelsson si myslí, že: "Nadišiel čas pre elektrické autá, aby prestali byť okrajovou záležitosťou a stali sa mainstreamom. Sme presvedčení, že do roku 2020 budú 10% globálnych predajov Volva tvoriť elektrifikované autá." Hybridný model dostanú najskôr autá série 90 a 60 postavené na novej platforme SPA (Scalable Platform Architecture). Ich prvým predstaviteľom je Volvo XC90 T8 Twin Engine. Po zatiaľ veľmi úspešnej XC90 bude nasledovať sedan S90 a neskôr aj menšie typy. Súčasný systém hybridného pohonu Twin Engine funguje ako štvorkolka, pričom spaľovací motor poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotor tie zadné. Automobilka však pracuje aj na verzii pre autá s iba predným pohonom. Tú dostanú hybridné modely série 40 postavené na novej platforme CMA (Compact Modular Architecture). Na nej ešte stále pracujú a prvé auto, ktoré ju dostane, by sme mohli vidieť v roku 2017.

Zdroj: autocar