Problémy s chybnými, poddimenzovanými či inak nevhodnými súčiastkami nie sú v automobilovom priemysle zase také neobvyklé, ako by si mohol niekto myslieť. Naopak vyskytujú sa tak často, že mnohokrát zvolávacie akcie výrobcov už ani neregistrujeme, alebo ich pustíme jedným uchom dnu a druhým von. Toľko k horším prípadom...

V tých lepších sa podarí automobilke zachyť potenciálne poruchový komponent ešte skôr, ako sa dostane k zákazníkom. Čo síce firme nedáva dôvod chváliť, ale na druhej strane to niečo hovorí o jej systémoch kontroly kvality. A ich vysoká úroveň je pre rozumného klienta nepochybne dôležitejšia, než sľúbený termín dodania produktu. A presne to sa teraz stalo BMW.

Oficiálne necelé štyri desiatky áut

Ako informoval nemecký magazín Auto Motor und Sport, technici automobilky objavili pri bežnej kontrole problémy s klznými ložiskami kľukového hriadeľa trojlitrovej radovej šestky S58. Tento motor si BMW (tak ako aj ostatné pohonné jednotky) samozrejme montuje vo vlastnej réžii, mnohé súčiastky však odoberá od dodávateľov. A práve to bol i prípad hlavných ložísk.

BMW nespresnilo, či boli dané súčiastky vyrobené s rozmerovou odchýlkou mimo požadovanú toleranciu, z nevhodného materiálu, respektíve ktorá ich vlastnosť nevyhovovala. Vieme ale, že firma kvôli inkriminovanej šarži dodaných ložísk pre istotu zastavila distribúciu áut, aby skontrolovala, koľkých kusov sa daný problém týka.

„Nejde o zvolávaciu akciu a zatiaľ ani žiadnu neplánujeme,“ oznámila oficiálne automobilka nemeckým médiám. „Postihnuté vozidlá boli zadržané. Momentálne intenzívne pracujeme na riešení a zisťujeme, či ide o dočasný problém, alebo sa budeme musieť vrátiť k hardwaru. To budeme vedieť najneskôr do konca tohto týždňa,“ dodalo BMW vo svojej odpovedi.

Hovorca automobilky navyše prezradil, že chybnou sériou ložísk bolo postihnutých len 35 vozidiel, čo určite nie je žiadne závratné číslo. BMW si však v tomto smere žiadne veľké prešľapy dovoliť nemôže. Nebolo by to prvýkrát, čo mníchovské „eMkové“ motory zradili práve klzné ložiská. Náchylné na rýchlejšie opotrebenie boli i tie v modeloch E36, E46 či E60, aj keď tohto „strašiaka“ nezriedka priživovali i majitelia, ktorí nedokázali svojim autám poskytnúť primeraný servis.

zdroj: AMS